Pagina instellingen

Tekstgrootte

Inloggen Social Schools
  • Home
  • Onze school
    • Schoolgids
    • Jaarplan 2023-2024
    • Boeiend Onderwijs
    • Wie zijn wij?
    • Persoonlijk
    • Vertrouwd
    • Nieuwsgierig
    • Enthousiast
  • Praktische info
    • Wie werken bij ons?
    • Gymrooster
    • Schooltijden
    • Vacatures
  • Ouders
    • Hulp bij Overblijven
    • Samen zorg voor uw kind
    • Ouder Activiteiten Commissie (OAC)
    • Ouderpanel
    • MR
  • Procedures
    • Uw kind aanmelden?
    • Aanmelden broertjes en zusjes
    • Verlofaanvraag
    • Klachtenregeling
    • Gedragsprotocol
  • Contact
  1. Home »
  2. Onze school »
  3. Jaarplan 2023-2024

Jaarplan 2023-2024

Het komende schooljaar zullen wij gaan werken aan onderstaande plannen:

Boeiend Onderwijs

  • In de onderbouw wordt spelend en thematisch leren verder ontwikkeld. In midden/bovenbouw wordt thematisch gewerkt met de methode Blink.

  • Kinderen gaan dagelijks samen met leerkrachten eigen leergedrag evalueren en elkaar feedback geven. We stellen de denkgewoontes van Boeiend Onderwijs centraal.

  • We zetten collegiale consultatie in tijdens thematisch werken.

Een rijke leeromgeving

  • De school ontwikkelt een rijk aanbod via Leerteams op het gebied van Kunst en Cultuur; Natuur en Techniek en Sport en Bewegen.

  • De school implementeert een doorgaande lijn met betrekking tot digitale geletterdheid van kinderen.

  • We starten met Bibliotheek op School om de leesmotivatie van kinderen te vergroten. Hierbij wordt een collega opgeleid tot leesconsulent die een plan van aanpak gaat maken. 

Passend Onderwijs

  • Er is sprake van een passende aanpak voor onderwijs aan meer- en hoogbegaafde kinderen.

  • Er is structureel aandacht voor kinderen met onderwijsachterstanden en bijbehorende inzet van VVE aanbod.

  • Kinderen met een intensieve leerbehoefte worden zowel binnen als buiten de groepen begeleid.

Identiteit en Burgerschap

  • De school (her)definieert een eigentijdse katholieke identiteit, aansprekend voor ouders, leerlingen en team en formuleert een visie op levensbeschouwelijk onderwijs.

  • De school implementeert een beredeneerd aanbod voor burgerschapsonderwijs.

  • We zijn een Kanjerschool. Alle collega’s zijn of worden gecertificeerd

Kwaliteitsstructuur

  • Leeropbrengsten worden systematisch gemonitord. De school implementeert Leerling in Beeld (opvolger CITO)

  • Er is een structureel kwaliteitsoverleg. 

  • Vakgebieden zijn beschreven in onderwijsplannen.

  • Leerkrachten zijn vakdidactisch bekwaam, kunnen differentiëren en werken handelingsgericht. Zowel het kwaliteitsoverleg als de klassenbezoeken richten zich op deze vakdidactische competentie.

Reken- en taalonderwijs

  • We hebben zicht op de doorlopende leerlijn en cruciale doelen.

  • We zetten bewegend leren en coöperatieve werkvormen in.

  • Automatiseren wordt structureel ingezet.

  • We beginnen met een nieuwe methode voor Spelling en Taal.

Kwaliteitscultuur

  • Er is een positieve aanspreekcultuur en staan open voor feedback.

  • We zijn een professioneel team en hebben oog voor elkaar.

  • Er is ruimte en erkenning voor talent, kwaliteit en specialisme van individuele teamleden.

  • We werken samen met ouders en betrekken hen actief bij ons onderwijs.

  • De Hoflandschool is een lerende organisatie en een opleidingsschool. We verwelkomen nieuwe inzichten.

Schoolgids

Verlof aanvragen

Kind aanmelden

Boeiend onderwijs

Contact

Hoflandschool

Eendracht 2, 3641 ML Mijdrecht 
0297 256153
Directeur: Martijn de Vries
info@hoflandschool.nl

Algemeen

Kinderen leren op onze school hun mogelijkheden te ontdekken door middel van Boeiend onderwijs. 

© 2018 Social Schools
Alle rechten voorbehouden

  • Cookie instellingen

Powered by Social Schools