Jaarplan 2023-2024
Onderwijsaanbod
1.1 Boeiend Onderwijs
|
-
In de kleuterbouw wordt spelend en thematisch leren verder ontwikkeld. In midden/bovenbouw wordt met thema’s uit Blink/Wijzer gewerkt.
-
Kinderen gaan dagelijks samen met leerkrachten eigen leergedrag evalueren en elkaar feedback geven.
-
We stellen de denkgewoonten van Boeiend Onderwijs centraal.
-
In het kwaliteitsoverleg reiken we meerdere modellen voor didactisch handelen aan.
|
1.2 Een rijke leeromgeving
|
-
De leesconsulenten richten zich op het opzetten van een nieuwe bibliotheek in de nieuwbouw.
-
Er komt een scholing voor het team mbt Leesplezier.
-
We doen mee met de week van de poëzie
-
We stellen een werkgroep OICT in die zich gaat richten op implementatie van Digitale Geletterdheid.
|
1.3 Identiteit en Burgerschap
Onderwijskwaliteit
2.1 Kwaliteitsstructuur
|
-
De kleuterbouw krijgt een verdiepende cursus voor MKG
-
Zowel het kwaliteitsoverleg als de klassenbezoeken richten zich op de indicatoren van het bestuurlijk toezicht kader mbt de eigen schoolkwaliteit (zie hieronder)
-
Er zijn bouwoverleggen waarin de doorgaande lijnen qua klassenmanagement worden besproken.
-
Er wordt bovenschools gestuurd dmv WMK. Dit zijn kwaliteitskaarten welke op verschillende beleidsterreinen onderzocht worden dmv een audit. Deze worden gepland bij de andere beleidsonderwerpen.
|
2.2 Taal- en Spellingonderwijs
2.3 Rekenonderwijs
|
-
Delen van kennis Met sprongen Vooruit tijdens bouwoverleg.
-
Meedoen met de Nationale Rekendag
-
We werken met Bareka om het automatiseren in te zetten.
-
We koppelen de doelen van groep 2 aan die van groep 3.
-
Opleiden van een Rekenspecialist.
|
2.4 Kwaliteitscultuur
|
-
Certificeren opleidingsschool
-
Collega’s volgen de mentorentraining.
-
Starters volgen de bovenschoolse bijeenkomsten voor startende leerkrachten.
-
Er is collegiaal overleg met partners binnen het KC.
|